13 April 2023 — We love it when a plan comes together

John Sprajc, jarenlang een vaste en zeer betrouwbare speler in ons Hs1-, H1- en H2-team heeft door zijn emigratie naar Z-Spanje plaats gemaakt voor Rene Stevens. Rene heeft 25 jaar geleden al enkele jaren competitie voor Spaarnwoude gespeeld, is altijd lid gebleven en is altijd blijven golfen. De eerste 2 pogingen om in het team te komen werden door Corona verstoord, maar nu toen onze vriend John besloot definitief af te reizen naar Z-Spanje zag hij z’n kans schoon om eindelijk weer competitie te spelen. Welkom Rene!

We moesten aftrappen tegen De Haagsche 2 op Zeegersloot. Aldaar kwamen we er meteen achter dat we het team zijn met de hoogste hcp’s. Maar ach, we spelen matchplay dus wat doen de hcp’s er eigenlijk toe. De Haagsche 2 en Zeegersloot 1 zijn degradanten uit de hoofdklasse. Ook ging meteen al de ronde dat De Haagsche wel eens de gedoodverfde poulewinnaar zou kunnen zijn. Een paar spelers van het 1e team erbij en een gemiddelde hcp van 6.0. Daar moesten wij dus tegen.

Net zoals de poulewedstrijden bij de Championsleague, WK of EK voetbal, is het belangrijk dat je de eerste wedstrijd wint en bij golf zelfs dat je de eerste partij wint en als het even kan de lunch nuttigt met een voorsprong. Ze gezegd zo gedaan. Rene/Mike en Angelo/Ron winnen, 4-2 voor met de lunch. Dus 3 potjes in de middag winnen is genoeg voor 10-8, wat dus helaas niet lukte. Rene is in topvorm en maakt korte metten met zijn tegenstander, Angelo wint op H18 met een formidabele birdie. Mike, Andre en Hans spelen nadat ze na H15 nog down stonden AS en Ron verliest. 11-7 winst. Goed gedaan mannen!

Een trotse captain,

Volgende week op De Haagsche tegen de Kennemer