17 mei 2023 — Met een stralende weersvoorspelling in het vooruitzicht en een mooie opkomst van 62 deelnemers, beloofde het een perfecte dag te worden om te zien wie het deze maand verdienen om op de felbegeerde parkeerplekken te staan.
Terwijl de spelers zich voorbereidden op hun ronde, begon Callaway met het opbouwen van hun stand voor de club testdag en hing er een bedrijvige en gezellige sfeer op de golfclub.

Met de resultaten van de afgelopen wedstrijden in m’n achterhoofd ging ik, ondanks een wat korte warming-up, zelfverzekerd de baan in en merkte vanaf hole 1 eigenlijk al dat alles erg goed aanvoelde.
Francis en ik begonnen met 3 parren op rij, en ook Soo-Ik en Yolanda begonnen na hole 1 goed te spelen. Van zo’n start wordt de sfeer in de flight er natuurlijk alleen maar beter op, en die sfeer hebben we eigenlijk 18 holes vast gehouden met z’n vieren.
Door de goede sfeer, het lekkere weer en het goede tempo in de baan waardoor we lekker door konden spelen, was het heel makkelijk om niet bezig te zijn met de scores en gewoon hole per hole te bekijken.

Dat ik goed stond te spelen was mij en m’n flight genoten natuurlijk niet geheel onopgemerkt gebleven, maar ik was er eigenlijk helemaal niet mee bezig. Toen vervolgens Yolanda vroeg of ik na 9 holes wou weten hoe ik ervoor stond met punten zei ik “Nee laten we gewoon kijken of de back 9 net zo lekker gaan als de front 9, die score zien we later wel”.
Zo gezegd zo gedaan… het was niet het meest spectaculaire golf, maar wel by far het meest constante rondje golf wat ik tot nu toe heb gespeeld. Zo heb ik geen birdies geslagen maar ook géén double bogeys.

Met 3 bogeys op de front 9 en 4 bogeys op de back 9, en de rest alleen maar PAR, heb ik voor het eerste een score onder de 80 gelopen! (78). Dat is toch wel weer een mijlpijl om af te vinken, net als het voor het eerst winnen van de felbegeerde parkeerplek 😉

Naast mijn flight wil ik natuurlijk Bastiaan en Basalt Bouwadvies bedanken voor het sponsoren van de wedstrijd en Daphne voor de wedstrijdleiding!

Deze maand ga ik genieten dat de parkeerplek voor mij is, maar ik zie jullie graag volgende maand met net zo’n mooie opkomst en weersvoorspelling om deze te verdedigen!

Vince Out