Zondag 21 april was de Greenkeepers Cup en ook de bekerfinale Feyenoord – NEC. Gelukkig begon de bekerfinale pas om 18.00u dus kon ik beide events (als fervent NEC-supporter) goed combineren (dacht ik).

Ik zat in een zeer gezellige en aangename flight met Zsolt Johasz, Cees Sepp en Bert Wortel. Helaas moest Bert na de 2e hole met een blessure de wedstrijd verlaten. De golfbaan was lastig te bespelen met de nodige wind, redelijke hoge rough en nattige omstandigheden. Menig 2e drive werd afgeslagen indien je 1e drive in de rough belandde (ga je deze wel terugvinden??). Bij elke hole was de optimale concentratie benodigd om er een par of bogey uit te slepen. Na een voor mij redelijk steady ronde (80 slagen, 35 punten en nog een birdie op D4) reed ik snel naar huis om de start van de bekerfinale nog mee te krijgen. Na wat app-contact met Paul Graaf begreep ik dat ik in de prijzen zou vallen. Halverwege de 1e helft met gezwinde spoed weer naar de golfbaan. Daar bleek dat ik gewonnen had! Een enorme meevaller na het zure verlies van mijn clubje tegen Feyenoord.

Ik wil Paul Graaf danken voor het leiden van deze wedstrijd (en mij ook nog op de hoogte te houden over de prijsuitreiking!). En ook Golfbaan Spaarnwoude dank voor de mooie cadeaubonnen!

Met een golfgroet,
Niels Lenferink