29 april2024 — Beste wedstrijdcommissie,

Nogmaals veel dank voor het organiseren van deze Greenkeeperscup weer. Zoals jullie vele wedstrijden organiseren bij onze gezellige vereniging met al die mooie banen.
Hieronder zoals afgesproken mijn verslagje:

Sinds 2 april lag ik al soort van in de lappenmand. Weinig energie, hoesten, verstopte neus, pijnlijke keel, slecht slapen. Dat werk. Het schijnt te heersen. Heb helaas daarom ook zowel de Ooijevaarscup op 6 april als de Maandbeker op 13 april aan me voorbij moeten laten gaan.
Maar zondag 21 april was het dan gelukkig zover. Ik voelde me fit genoeg om mee te doen aan de Greenkeeperscup. Nog niet helemaal 100% maar toch.
Wel weer 4 lagen bovenkleding aan, inclusief thermoshirt. Ongekend koud voor de tijd van het jaar. Nog nooit zovaak ook van kleding gewisseld in de baan, omdat zon, wind, bewolking en hagelbuien er lustig op los afwisselden.
Met de mazzel van een vlotte flight (we waren met z’n 3-en) en zeer prettig gezelschap (Albert Krab en Walter van der Es) de uitdaging van de 18 holes maar aangegaan. Over mijn eigen spel moet ik zeggen dat het afslaan lekker ging, dat de ijzers goed voelden, maar dat het putten minder was.
Na 18 holes bleek dat ik van de hoge handicappers zomaar de hoogste score had: 33 Stableford punten. Wat een verrassing! Na de prijsuitreiking moe maar voldaan naar huis gefietst.
Moraal van mijn verhaal: als je 3 weken praktisch niet speelt, wordt je daar niet persé slechter van.

Rob van Benthem