Samen met Albert vormde ik een team, het andere team in onze flight bestond uit Henri en Ton. Spelvorm was Chapman Greensome tegen de par van de baan. Dus alle twee afslaan, daarna de bal van je partner en dan beste kiezen om verder te spelen. En startend vanaf D1 achter een wat vreemde 4 ball of was het nu een 2 keer 2 bal. Leek het laatste, want we hoorde dat de andere twee niet samen in één flight wilden spelen. Vreemd verhaal.

Op D2 zagen dat de vlag er wat raar bij stond, alsof er windkracht 12 stond, wat vreemd was omdat er bijna geen wind was. Aangekomen op de green bleek dat bij de vlag of iemand zijn bal er zo hard tegen aan geslagen had of een “beetje” boos was geworden, dat de vlaggenstok gescheurd was.

We lieten ons door deze vreemde zaken niet afleiden en gingen door met scoren van + punten. Een wat mindere bal van de een werd direct goed gemaakt door de ander en zo bleven de plussen op de kaart verschijnen. Af en toe ook een nul en heel soms een min.

Ook onze flight-genoten bleven regelmatig punten scoren, alleen leek het of het bij ons wat net beter liep. Maar je weet natuurlijk niet wat de andere teams doen. Na afloop natuurlijk eerst berekenen van de score op een telefoon. Om daarna via het weer ouderwets inleveren van de scorekaart, te horen krijgen dat we waarschijnlijk vrij hoog zouden eindigen. Maar ja met al die goede spelers wat het natuurlijk afwachten.

Nummer 3 had 5 punten, het wordt spannend. Wij wisten dat we 6 punten hadden gehaald. Nummer twee ook 6 punten, maar een iets mindere 2de negen. En dus mochten Albert en ik de eerste prijs ophalen.

Rest ons de wedstrijdleiding te danken voor deze fijne en gezellige wedstrijd.

Albert en Charles

20-6-2022