Het circus is weer begonnen, de omstandigheden zijn nog niet winters, maar herfstachtig is wel een juiste omschrijving. Met temperaturen zo rond de 13 graden en regelmatig een buitje tussendoor zijn de eerste twee wedstrijdronden verspeeld. De baan heeft het vele water van de laatste tijd redelijk verwerkt, al zijn er ook voldoende plaatsen waar het tijdelijk water/modder een smerige bal tot gevolg heeft. Ik was bij de eerste ronde niet aanwezig vanwege een reeds eerder gepland weekendje. Het had tot gevolg dat ik nog niet geheel scherp was bij het indelen, waardoor ik de tweede ronde enkele deelnemers koppelde aan dezelfde tegenstanders van de eerste week. Gelukkig werd ik erop gewezen en heb het nog kunnen aanpassen. Het heeft de deelnemers niet weerhouden om meteen de strijdbijl op te graven en het is ook erg fijn om een aantal nieuwe gezichten te mogen begroeten, dit heeft er toe geleid dat het aantal deelnemers, -sters beide dagen tussen de 60 en de 70 lag. De nieuwe deelnemers moeten nog een beetje wennen aan het spelen van matchplay, maar ik heb ook te horen gekregen dat zij hun huid duur verkopen en dat er op den duur ook kanshebbers tussen zitten. Zoals het er nu naar uitziet kan de indeling qua handicap gehandhaafd blijven en hopen wij aan de lage kant nog wat meer dames te mogen begroeten. Op naar zaterdag voor de volgende ronde.

Wilfred v.K.

23 oktober 2022.