5 november 2022 —

Cees Schaafsma winnaar Vossen Zomertrofee 2022

Met een nipte voorsprong (1 punt…) op meervoudig winnaar Jos Mooij wint Cees Schaafsma deze editie van de VrijdagVossen Zomer 2022. Hans Kruisman won bij de 9-holers.

Het was in tegenstelling tot voorgaande jaren spannend dit jaar. Heel de late lente en de zomer leek Astrid Blekkenhorst op de winst af te stevenen, maar zodra de bladeren gingen vallen, duikelde ook het resultaat voor Astrid. Na 2 september scoorde zij geen punten meer. Als dieptepunt in het voor Astrid te lange seizoen, gleed haar kar in de laatste wedstrijd bij de E9 het water in. (“Mijn iPhone ligt nog steeds in de rijst…”)

Cees haalde zijn eindsaldo van 151 punten in 14 van de 24 wedstrijden, Jos sprokkelde zijn 150 punten in 13 van de 24 wedstrijden en Astrid scoorde haar 129 punten in 10 wedstrijden. Opvallend is dat de top-3 ieder slechts in één wedstrijd de volle winst, dus 20 punten heeft gescoord. Ook opvallend is dat er in totaal 99 deelnemers waren aan deze zomereditie. Maar wat het meest in het oog liep, was dat de enige man die op het goed bezette afsluitingsdiner (57 Vossen) een stropdas droeg, ook de uiteindelijk winnaar bleek: Cees Schaafsma!

Jos Mooij nam zijn verlies manmoedig op: “De tegoedbon van veertig euro ga ik op de driving range stukslaan. Volgend jaar win ik!”

Birdieklassement

Han Rozememeijer en Chris Cornelissen scoorden ieder 6 birdies, Caspar Oidtmann werd tweede met 7 birdies en ‘rookie’ bij de Vossen Sonny Smit maakte er maar liefst 8.

Altijd attent

Francien van Hoorn, die met Ettina Wegman de jaarlijkse inzameling onder meer met een Tikkie had geregeld, bedankte de organisatoren Rob Hulsman en Dini Schaafsma. Zij memoreerde dat het niet voor iedereen een goed jaar is geweest, en dat Dinie dan als altijd attent een wenskaart of attentie op de wedstrijdtafel klaar had liggen om de zieke in kwestie een hart onder de riem te steken. De Siersema’s werden bedankt voor de door hen beschikbaar gestelde vogeltjes, ballen en flessen wijn. Dini sloot af met een vooruitblik op 2023. Zij stelde dat het uitstapje naar golfbaan het Regthuys wegens succes wordt geprolongeerd. Over de opzet met 9-holers (voor of na de 18-holers) krijgen we nog uitsluitsel van Rob Hulsman.

Foto’s: Anneke Schelvis

Tekst: Ger Laan